söndag 17 januari 2016

Tulpantider




Visst är det härligt att tulpantiden är här!
Nu kan man njuta av tulpaner ända in i april.
Älskar tulpaner, alla färger,
men allra mest vita
och blekrosa förstås,
och knallrosa, mörklila,..
Ja, som sagt alla färger och sorter.
Inte gula så mycket, bara till påsk.


Den här fina buketten var så vackert
inslagen att jag helst skulle velat haft
den ligga på bordet om det hade gått.


Men den blev ju väldigt fin i julklappsvasen också.


En liten minitulpan på lök
fick precis plats i minsta lilla
Waldemarsudde krukan.
Så söt när den slagit ut,
känns som hopp om vår.


Fin söndagskväll

Kram

13 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Ja det är fint med tulpaner...påminner oss om våren som kommer snart...härligt !
Ha en fin kväll !
Kram bia

Fröken gredeliin sa...

Älskar tulpaner de är så fina! Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja tulpaner är fint, fast jag har
alltid så svårt med vas som blir bra.
Den du fick i julklapp var jättefin.
Ha en fin kväll och vecka
Kramar/AM

Vardag och flärd sa...

Tulpaner är riktigt fint och helt i stora fång. Alla färger och även gula!
Svar: Min lilla Julia blir 5 år i april, det är mitt äldsta barnbarn.
Ha det fint!
Kram Eva

Mia sa...

Älskar också tulpaner! Vilken vacker bukett du köpte!!
Härligt med tulpaner på lök! Så vackert i din kruka!! Fantastiskt att drömma om våren! Det inger hopp!
Förresten det var så härligt att shoppa hos dig igår! Vackra Odd Molly kläder och nyaste doftljuset! Underbar doft av pion! Kram

Josephine sa...

Ja, det är en härlig tid som börjar nu <3 älskar tulpaner! Speciellt franska tulpaner som blir så fina i smala vaser med ett par videkvistar.

Evas Kvarnaro sa...

De är superfina och de behövs nu när vi börjar längta till våren.
Må väl/ Eva

Solstrimmor sa...

Underbar bukett! Jag blir så lycklig över din kommentar, jag kan bara säga... Tack detsamma! Nog har vi "känt" varandra länge, glömmer aldrig när jag vann vattenkannan hos dig, säkert 7-8 år sen?

Så jag skickar tankebuketten tillbaks till dig, kära bloggvän!

Vinterkramar från Eva-Mari

Kakaobönan sa...

Älskar tulpaner! Alla färger men precis som du inte så mycket gula förutom till påsk då.
Var inte i närheten av någon blomaffär i fredags utan tänkte det får duga med Icas tulpaner men så när jag handlade var det så utplockat så det bidde inga tulpaner fast det var tulpanens dag och allt.
När min kusin och hennes man kom till oss senare på kvällen hade hon med sig en superfin tulpanbukett :)
Kram Pia

EgenLya sa...

Vilken fantastiskt underbar bukett. Jag har ofta svårt för just tulpaner men denna var gudomlig <3

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackra tulpaner, ser ut som om dom är lite fransiga också! Sen ser det ut som små klöverblommor också, men det är väl inte, men det var väldigt fint!
Agneta kram

Channal sa...

Älskar tulpaner! De i nya vasen ser ut som pioner. Så vackra. Som små prästkragar också. Fint med tulpan på lök i prins Eugenkrukan.

Kramar Anna

House and Garden by Bia sa...

Önskar dej en trevlig helg !!
Kram bia