söndag 3 augusti 2014

Sista valsen med min favorit Peter LeMarc


Skeppsholmen igår kväll.
Sista valsen kallar Peter LeMarc sin sista konsert.
 Han ska fortsätta med
musiken, men inga mer konserter
eller turnéer.
 Peter LeMarc berättade att de senaste
åren varit fruktansvärt jobbiga,
först kämpade han mot sin cancer
och nu har hans fru drabbats av bröstcancer.
Något som fått honom att verkligen
tänka på att leva i nuet.

Därefter ber han ödmjukt publiken
( ca 10.000 ) att plocka bort alla kameror.
- Det här händer nu. Jag står här nu.
Vi spelar här, nu.
Upplev det i verkligheten, var närvarande.


Det här var den absolut bästa konsert jag någonsin
varit på.
 Helt otroligt, fantastiskt bra!
Har sett alla hans konserter sedan 1993
 då han spelade här i Södertälje.
Efter den kvällen så är det min
absoluta favoritmusiker!
Ni har väl hört
de här fina låtarna?

Älskad från första stund
Ett av dom sätt
Sången dom spelar när filmen är slut
Ända till september

Mellan månen och mitt fönster



Alla konserter har varit bra,
 älskar hans texter, hans musik
och den underbara rösten.
Men nu överträffade han sig själv!
Högsta betyg i alla recensioner.
I Aftonbladet skriver Markus Larsson
att det var så bra att han inte kan beskriva det,
hittar inga formuleringar, och precis så känns det!

Han började spela 21.45 och slutade tio över 12.
När vi vandrade från Skeppsholmen
i den mörka augustinatten var det 23 grader varmt!

En konsert, en kväll som jag aldrig
kommer att glömma.


Kram

8 kommentarer:

Hannis sa...

Men jag veeet!
Jag var där=))
Visst var det en kärleksgåva ifrån honom till oss?
Ett sånt fint avsked.
Jag blev helt fylld av kärlek.

Älskad från första stund är min absoluta favorit. Var magiskt att få höra den live igen.

Kramen Hannis

Solstrimmor sa...

Så underbart att få uppleva! Vilken magi du beskriver! Jag har hört men inte riktigt lyssnat tidigare... nu ska jag det.

Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att det var en upplevelse, han är så bra. Läste recensionerna och dom var lysande. Lyckliga du som fick vara där.
Kramar/AM

Ett ögonblick sa...

Åh, jag blir tagen, rörd.
Peter LeMarc, är en de få, vars texter jag lyssnar på och som sätter sig och som inte minst, berör...
Jag minns, för en många år sedan då jag var nyopererad och låg hemma, för att fördriva tiden, lyssnade jag på Peter LeMarc... och läste Ulf Lundell...
Vilken lycka att en vacker sommarkväll få uppleva en sådan konsert. ...och det där med att leva nu!!! många gånger glömmer folk bort just det för att man ska fota och filma... Vackert och ödmjukt. De bästa minnena är ju faktiskt de som ligger i hjärtat.

Ha det gott!!!
kram lisa

Home Bohemia sa...

Låter som en härlig kväll och fantastisk konsert. Han har skrivit mycket fin musik. Jag har lyssnat mycket men faktiskt aldrig sett live...känner att jag verkligen missat något!!!! Jag har faktiskt tänkt på det där med kameror men framför allt mobilerna de senaste gångerna när jag varit på konsert eller annat. Vi missar liksom "hela grejen" av att se allt genom linsen. Vi kan omöjligt verkligen lyssna och känna om man inte är där i nuet. Framförallt om man sitter lite längre bak och lite högt så ser man att ALLA uppdaterar sina facebook-sidor just DÅ när det händer...lite att tänka på:)Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Tack för din gulliga hälsning, och jo nu blev det lite mycket. Är sjukskriven så semester kan jag ju ta senare, men just idag är sommarens stora kalas hos svägerskan...suck. Hade det bara varit en fot så hade jag fixat det med en krycka, men bägge, man blir lite vinglig liksom.
Gissar att du har fullt upp med butiken nu igen, roligt när allt är nytt och fräscht.
Stor kram/AM

Anonym sa...

En favorit här ...
Underbart att få uppleva!

/Kram

Channal sa...

Önskar att jag hade varit där! Har hört från flera att det var något enastående! Underbart!!

Kramar Anna