måndag 28 juli 2014

Niklas Strömstedt & Eric Bazilian´s Manband med Harmony Montclair.


I torsdags tillbringade vi en fantastisk kväll
i den vackra lilla idylliska staden Trosa.
Lyssnade på Niklas Stömstedt, Eric Bazilian
och Harmony Montclair.
Och det var så jättebra!!!
Sjunger och spelar så fint ihop
dessa tre.
Och så bra låtar!
Några av Niklas Strömstedts allra bästa
varvat med Hooters material
och annat fint som Eric skrivit.
Och några låtar av Harmony Montclair.
Jättebra! Gå absolut och lyssna på dem
om ni har möjlighet.
Tre konserter kvar,
alla i Borgholm.
I morgon, på onsdag och på torsdag.

Niklas Strömstedt har inlett ett musikaliskt
samarbete med Eric Bazilian ( Hooters).
Den amerikanska artisten Harmony Montclair
kommer snart med sitt debutalbum,
och det har Eric Bazilian producerat.
Harmony sjunger såå fint,
i mina öron lät det lite som
 ett mellanting mellan Norah Jones
och Katie Melua.


Konserten var i trädgården på det fina
Bohmans Hotell.
Ett väldigt mysigt, trevligt,
personligt hotell med vackra rum.
Lite vardagsrums - hemma- känsla
när man stiger in genom dörren till hotellet.
Sååååå mysigt att sova här en natt,
kanske om man vill fira något speciellt...

Har ätit middag här många gånger
och maten är alltid toppklass!

Som sagt var, en underbar kväll med fantastisk
musik, mat och dryck.
Och solen som strålade över trädgården.
Niklas Strömstedt berättade att just här
i trädgården gifte sig  Jenny och han
i juli 2011.
Sedan kastade han en slängkyss
till Jenny som satt i publiken.

Fortsatt fin juli,
denna otroligt soliga sommar.

Kram

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

En sån härlig upplevelse! Javisst behöver man ha lite hjärtekraft, en såndär känsla som man bara får när man blir riktigt uppfylld av nånting som lyfter en!

Ha en fortsatt skön sommar!
Kramar från Eva-Mari

Channal sa...

Vilken kväll och vilka artister! Härligt! Bohmans är fint. Där har jag ätit lunch för snart tio år sedan. Borde ta en tur upp till söta lilla Trosa!

KRAM Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gissar att han med leendet är din man, så bra plats ni hade. Härligt och sitta ute och bli underhållen, såg dom på allsången, och dom är jättebra.
Kramar/AM

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va härligt det lät! Han sjunger så fint Niklas!
Fina bilder som vanligt hos dej vännen.) Kraam Gunilla

Solstrimmor sa...

Hej igen!
Ja det är jag på fotot! Jag bara älskar det:)

Kramar igen från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Så mysigt! Och jag tycker att Strömstedt är så sympatisk, han blir också bara bättre och bättre och jag har sett lite snuttar av den här kombon på tv och det lät ju så bra, så jag kan tänka mig att verkligheten var fantastisk!
Agneta kram