måndag 24 mars 2014

ÄGD



I helgen var vi på Rival och såg föreställningen
ÄGD  med Henrik Schyffert och
Fredrik Lindström.

ÄGD - pengarna eller livet
eller
jakten på ett rikare liv.

Mest skratt,
men
med en underton av allvar,
tycker jag.

"Vi köper saker vi inte behöver
för pengar som inte är våra
för att imponera på människor
som vi inte gillar."

" Har vår välfärd som en gång var
lösningen på våra problem,
nu blivit det största problemet
av alla?"

Blandade dialoger och monologer.
Snabbt och rappt tempo.
Vi tyckte att det var jättebra!

Personligen så är jag väldigt
förtjust i Henrik Lindström,
tycker om hans språk
och hans lite torra humor.
Tycker om hans reflektioner
på saker.
Så, jag tyckte ju att det var
absolut bäst när han hade ordet.

Rekommenderar verkligen att se
den här föreställningen.
Spelas hela maj och sedan
fortsätter den i september.


Kram

12 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Skulle gärna... Gillar också Lindströms underfundigheter:)

Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

förstår inte riktigt början.
Ingen behöver väl låtsas att gilla något som man absolut inte tycker om.

måste nog läsa om en gång till
kanske gammeltanten fattar,
Jag tycker de är duktiga båda två,
men ibland har jag faktiskt undrat över
Henriks roll. Så är det ibland

Evas Kvarnaro sa...

Det där var även något för mig, jag gillar verkligen Fredrik Lindström, han är cool tycker jag.
Man får sig sannerligen många tänkvärda tankar om världen vi lever i, den är mycket snurrig.

Trevlig vårfrudag/ Eva

Fågel Blå sa...

Skulle ha vart roligt att går och kika på,
gillar deras humor,
Ta hand om dej
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Efter Lindström dök upp i På spåret gillar jag honom mycket också. Vilken rolig föreställning ni var på, och säkert bra tankar.
Kramar
AnnaMaria

Channal sa...

Den vill jag se! Det är kusligt hur det har blivit! Jag vägrar en necpresso!!

KRAM Anna

Eleonora sa...

Ni verkar ha träffat rätt när ni valde den här föreställningen.

Ha det gott i våren
Kram kram

Hjärtan i livet sa...

Låter som en föreställning jag skulle gilla.
Trevlig helg önskar jag dig!
Eva

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!
Kram Pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är roligt att gå på evenemang som engagerar och sätter fart på tankarna. Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Hanna sa...

skulle varit roligt att se.
Ha en fortsatt fin lördagskväll
Hanna

Hajan sa...

jag tycker jättemycket om Fredrik Lindström. Hans småfundiga sätt att uttrycka sig är ju ofelbart.

Det kom,mer nog på TV så man också får se detta.