måndag 27 januari 2014

Nytt i butiken



I fredags var det en liten flicka
som tittade på alla lådorna i butiken
som vi höll på att packa upp,
gick runt och tittade på alla saker,
alldeles tyst, man såg verkligen att
hon gick och tänkte och funderade,
efter en stund sa hon; Nu har jag
bestämt mig! Jag ska jobba i en så´n
här affär när jag blir stor!
Tänk att få öppna paket på jobbet!



Och visst är det så!
Jätteroligt när det kommer nya saker.

Kandelaber i svartmålad plåt,
lite lagom nött i färgen, 329 kronor.





Karaff för vin eller vatten i  grå korg  98 kronor.
Små korgar med glasinsats  69 kronor.



6 kommentarer:

Hjärtan i livet sa...

Kandelabern är verkligen jättefin.
Hoppas allt är bra med dig och att butiken går bra.
Ha det gott!
Eva

Channal sa...

Vad mysigt! Älskar barns tankar o nyfikenhet! Du har verkligen ett jätteroligt jobb!

Så fin kandelaber! KRAM Anna

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhh så mycket fint!
Önskar dej en fin Vecka
kramar Kathrine

Anonym sa...

Jamen du har väl ett toppenjobb. Så mycket nytt och fint.
Tusen tack för dina snälla kommentarer hos mig.
Tapen kommer från Sandberg och heter Vera. Jag gillar den verkligen.
Ha det gott
Kram
AC

STENLYCKA sa...

Förstår flickan verkar vara ett underbart jobb.
Hej förresten, här kommer en liten hälsning från mig som inte är alls flitig med att skicka hälsningar. Kanske blir det bättre om ett tag för tänk om 20 dagar går jag i pension. Så nu börjar snart det härligt fria livet.
Ikväll snöra och blåser det ordentligt här, jag är så trött på att solen inte vill titta fram, den har bara gästspelat några gånger sedan jul.
Ha det nu så gott med alla dina paket!
Kram Raina

Mia sa...

AnnCathrine! Din butik är ju helt underbar! Håller med den lilla flickan!
Vilket drömjobb!
Kram