söndag 8 juli 2012

I valet och kvalet...


Vet verkligen inte hur jag ska göra med den här
gungstolen! Vi har haft den i  16-17 år och nu
är den i behov av ommålning.


Men....
Så när jag skulle börja måla...
Då fick jag plötsligt för mig att,
den är ju fin som den är...
Lite lagom chabby chic,
nött av tidens tand som det så vackert heter...












Vi har ju alltid en dyna och en kudde här också,
om det inte är som idag att regnet öser ner och åskan
blixtrar och dundrar.




Hur skulle ni gjort, kära vänner?
Måla eller inte måla?
That´s the question...



Kram

16 kommentarer:

Syster vit sa...

Den är ju såå charmig som den är, helt perfekt i mina ögon.
Kram Liselott

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker den är jättefin som den är! Men för att bevara träet som kommit fram kan man kanske olja det, då håller den fina gungstolen länge...

Jag vet inte vad rosen heter som du frågade om, det fanns ingen etikett på. Jag ska plantera den i trädgården, just nu står den i en stor kruka.

I helgen har jag fått massor av beröm för väskan, den är ju så fin=)

Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Karin sa...

Svårt val. Jag skulle nog avvakta med målningen lite för den är så fin som den är. Men sedan är det ju det där med att bavara träet. Det vore ju synd om den börjar ruttna för där någonstans tycker jag att gränsen går:) Men det är ju bara min åsikt.

Kram:)

Solstrimmor sa...

Nej, nej, inte måla! Njut av den som den är... tids nog kan du måla.

Kram och godnatt.
Eva-Mari

Channal sa...

Jättefin gungstol! Den är charmig som den är och Chabby chic är ju inne! Personligen skulle jag måla den, beror lite på miljön där den står!

KRAM Anna

Ett ögonblick sa...

Vilken underbar gungstol, lite annorlunda i modellen, jättefin!
Jag tycker att Du ska låta den vara som den är, den har en fin patina.
Men vill du ändra stilen på den, då ska du definitivt måla om den, kanske pastellig och en blommig dyna eller kudde i...

Det blir nog bra hur du gör, lycka till!
kram lisamaja

Anonym sa...

Inte målat! Den är ju hur charmig som helst!

// Britta

Marie maräng sa...

Wow vilken fin gungstol!

Den är fin som den är men jag skulle måla den :)

(Merlo slott ligger i Timrå)

Kram Marie

Kakaobönan sa...

Den är hur charmig som helst. Hade det varit min stol så hade den nog fått ett lager ny färg, vit såklart!

Kram Pia

Annes vita rum sa...

Den är jättefin som den är:) men jag hade nog målat den,sen hade jag nog shabbat till den lite själv:)
ha en fin dag/Kram Anne

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej du fina! Jag hade låtit den vara som den är....härligt nött av tidens rand......ha en fin vecka kram från Maja

Ullis/Leva på landet sa...

Har två stolar som börjar se ut likadant också, men jag har bestämt mig för att ha dem som de är. Har stålborstat så att all lös färg släppt så man slipper flagor hela tiden....
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis

Fågel Blå sa...

Låt den vara så fin som den är tycker jag!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Vacker stol, som inte alls behöver målas. Enda anledningen är väl att det inte kommer att hålla omålad kanske.
Ha det gott
Kram
AC

kavallinskan sa...

Vilken fin gungstol! jag tycker du ska måla för att skydda träet. Synd om den blir förstörd!

Ha en fin dag!
kramar

Rosa i huset i vitt sa...

Jag skulle inte måla den ...är vacker som den är

Kram Rosa