fredag 22 april 2011

Långfredag

Långfredag och en hel ledig dag framför sig. Underbart!  Här är mitt projekt idag : Dammen. Den ska tömmas på vatten, rensas från gamla illaluktande löv, fyllas med rent vatten. Rabatten framför ska rensas , få  påfyllning med lite ny jord och kanske några nya plantor. Kaprifolen (risbusken till vänster i bild) måste klippas ned lite. Mycket jobb men såå roligt, framförallt när det är klart.



Bänken som stått här 25 år har efter denna ovanligt kalla vinter börjat vittra sönder, men  faktum är att jag nästan tycker att den blivit vackrare av detta!
Ha nu en riktigt skön dag !  Men var är det vackra vädret som utlovats? Här är det helt mulet, men klockan är ju bara åtta så jag hoppas att det klarnar upp lite senare.

Anncathrine

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solen lyser fint nu. Kalle o Evelina kvar hos oss än, värkarna stannade av lite. Ha det underbart idag!
Det har vi me liten Max! Kram Eva

Mirjam sa...

Den bänken skulle jag gärna vilja ha i min trädgård, himla fin. Hoppas dammrenoveringen gick bra!

Louise sa...

Ser precis framför mig hur fint det kommer att bli, blir sugen på att ha en damm i min trädgård. Bänken ser ju helt underbar ut, håller helt med om att en sådan bara blir finare av att bli lite "ful". Grodövergångsstället var ju också så himla fint. Det ser helt enkelt kanonmysigt ut, och så tänker jag på den förra bilden fråm din trädgård, den med hängmattan. Så fint, så fint.