onsdag 2 februari 2011

Boktips


Let´s dance har jag verkligen tröttnat på, tycker inte att det är roligt längre att titta på  varken Frank Andersson, Arne Weises son (kommer inte ihåg vad han heter), Tina Turner eller Ranelid när dom dansar. På spåret får det hellre bli och absolut Skavlan. Däremot läser jag väldigt gärna Björn Ranelids böcker och framförallt min favorit, "Ansikte av eld".  En sådan fin berättelse och ett så underbart språk!
Den handlar om den 92-åriga änkan Greta med våning på Strandvägen som blir bästa vän med 28-åriga Saskia som jobbar i hemtjänsten. Ranelid kallar henne en av samariterna i  "världens minsta arme`". Både Greta och Saskia bär på mörka hemligheter och de blir själsfränder. En underbar bok och som sagt var, ett underbart språk. Läs den!

                                          
  

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Hej alla pa rutan! Foljer bloggen och tycker att allt nytt ar sa fint. Blev valdigt sugen pa att lasa boken av Ranelid. Hoppas mamma har den hemma.

Kram fran ett valdigt soligt London

Blommiga Rutan sa...

Hej Charlotta! Jätteroligt att du följer bloggen! Jag vet att din mamma har boken, vi har pratat om den, vet också att hon tycker lika mycket om den som jag gör. Låter underbart med ett soligt London! Vi är i Danmark på mässa och här är det också soligt och skönt, 6 plusgrader.

Kram på dig ! Anncathrine

charlotta sa...

Ooh vad harligt att vara i Danmark =)Hoppas ni har det kul, ser att ni varit pa massa. Vad snygg du var pa kortet.

Kram